PATVIRTINTA
Valstybinės augalininkystės tarnybos
prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus
2018 m. birželio 21 d. įsakymu Nr. 26T-30
(Valstybinės augalininkystės tarnybos
prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus
2024 m. vasario 22 d. įsakymo Nr. 26T-33
redakcija)
FINANSŲ IR VEIKLOS PLANAVIMO SKYRIAUS PATARĖJO PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I SKYRIUS
PAREIGYBĖ
1. Finansų ir veiklos planavimo skyriaus (toliau – skyrius) patarėjas (241305) yra darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį (toliau – darbuotojas). Pareigybės Nr. 1115.
2. Pareigybės lygis – A2.
3. Pareigybės paskirtis – padėti planuoti Valstybinės augalininkystės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Augalininkystės tarnyba) finansinius išteklius, padėti atlikti šių lėšų naudojimo analizę ir teikti siūlymus dėl panaudojimo, papildomo lėšų poreikio, valdymo apskaitai vykdyti – informacijos, reikalingos Augalininkystės tarnybos valdymui, rinkimui, sisteminimui, įvertinimui ir pateikimui Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui (toliau – Centras).
II SKYRIUS
SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI
4. Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
4.1. išmanyti ir mokėti taikyti Lietuvos Respublikos įstatymus, Vyriausybės nutarimus, Žemės ūkio ministro įsakymus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius biudžetinių įstaigų buhalterinę apskaitą;
4.2. turėti aukštąjį universitetinį ekonomikos arba jam prilygintą ekonomikos, finansų, apskaitos, vadybos ir verslo studijų krypties išsilavinimą su bakalauro kvalifikaciniu laipsniu;
4.3. turėti ne mažiau kaip 3 metų darbo patirties buhalterinės apskaitos ir (ar) finansų valdymo srityje;
4.4. išmanyti ir mokėti taikyti Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus, Finansų ministerijos bei kitų institucijų teisės aktus, reglamentuojančius valstybės tarnybą, viešųjų juridinių asmenų finansinę – ūkinę veiklą, biudžetinių įstaigų finansavimą ir kontrolę, valstybės biudžeto vykdymą;
4.5. gebėti savarankiškai planuoti, organizuoti savo veiklą, mokėti valdyti, rinkti, analizuoti, apibendrinti informaciją ir rengti išvadas bei sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu;
4.6. mokėti kaupti ir sisteminti finansinę – ekonominę informaciją, periodiškai apibendrinti turimus finansinius duomenis;
4.7. mokėti dirbti Microsoft Office programiniu paketu, Valstybės biudžeto; apskaitos ir mokėjimo sistema (VBAMS), Viešojo sektoriaus finansinės apskaitos bendruoju posistemiu (FABIS);
4.8. išmanyti dokumentų rengimo, tvarkymo ir apskaitos taisyklių, teisės aktų rengimo reikalavimus.
III SKYRIUS
ŠIAS PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS
5. Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:
5.1. padeda analizuoti programos priemonių, finansuojamų iš Europos Sąjungos lėšų poreikį, atlieka skaičiavimus;
5.2. pagal kompetenciją rengia arba padeda rengti Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijai teikiamus duomenis apie valstybės biudžeto asignavimų papildomą poreikį valstybės funkcijoms vykdyti ar investicijų projektams įgyvendinti;
5.3. pagal kompetenciją rengia arba padeda rengti nustatytos formos Augalininkystės tarnybos vykdomų programų sąmatų projektus su priedais;
5.4. pagal kompetenciją padeda vykdyti finansų kontrolę naudojant valstybės biudžeto lėšas, skirtas vykdyti Augalininkystės tarnybos programų priemonėms
5.5. pagal kompetenciją rengia arba padeda rengti buhalterines pažymas;
5.6. teikia Centrui informaciją apie mokėtinas valstybės rinkliavas, gauna informaciją iš Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos apie rinkliavų įmokėjimą;
5.7. analizuoja valstybinių rinkliavų dydžius, pagal kompetenciją rengia arba padeda rengti naujų ir patvirtintų rinkliavų skaičiavimo projektų dokumentus;
5.8. padeda rengti valstybės investicijų projektus, nustatytos formos naujų bei tęstinių investicijų projektų finansinius priedus, esant būtinumui juos tikslina;
5.9. pagal Augalininkystės tarnybos darbuotojų pateiktus prašymus rengia reprezentacinių išlaidų įsakymų projektus ir sąmatas;
5.10. organizuoja ir dalyvauja atliekant Augalininkystės tarnybos ilgalaikio bei trumpalaikio turto, atsargų metinę inventorizaciją;
5.11. rengia inventorizacijos, atsakingų asmenų pasikeitimo, turto perdavimo įsakymų projektus;
5.12. koordinuoja, kontroliuoja Centro apskaitą, kad būtų užtikrintas teisingų inventorizacijos rezultatų bei neišieškotų trūkumų ir pertekliaus įtraukimas į apskaitą;
5.13. koordinuoja, kontroliuoja Centro apskaitą, kad būtų apskaitomos visos piniginės lėšos, ilgalaikis materialus ir nematerialusis turtas, įsigytas iš tarnybos išlaikymui (valdymui) skirtų asignavimų, pagal panaudą gautas ar perduotas turtas, pagal nuomą gautas turtas, laiku ir tinkamai užregistruotos visos buhalterinės apskaitos operacijos;
5.14. teikia duomenis VTIPS (Valstybės turto informacinė paieškos sistema);
5.15. teikia skyriaus vedėjui pasiūlymus dėl finansinės veiklos tobulinimo ir finansų kontrolės stiprinimo;
5.16. pagal kompetenciją padeda rengti teisės aktų projektus, susijusius su skyriaus ir Augalininkystės tarnybos veikla;
5.17. pagal kompetenciją konsultuoja Augalininkystės tarnybos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartį, valstybės biudžeto, investicijų projektų rengimo ir kitais ekonomikos, finansų planavimo ir naudojimo klausimais;
5.18. informuoja skyriaus vedėją apie nustatytus neteisėtus darbuotojų veiksmus (lėšų naudojimą ne pagal paskirtį, kitus finansinius pažeidimus ar piktnaudžiavimus), pagal kompetenciją imasi priemonių, kad užkirstų kelią neteisėtiems darbuotojų veiksmams;
5.19. atlieka skyriaus dokumentų perdavimą į Augalininkystės tarnybos archyvą;
5.20. vykdo kitus skyriaus vedėjo su skyriaus funkcijomis susijusius nenuolatinio pobūdžio pavedimus tam, kad būtų įgyvendinti skyriui iškelti uždaviniai.
________________________